Szkoła Podstawowa nr 2

NA TROPIKALNEJ WYSPIE

Utworzono dnia 01.12.2019
Czcionka:

W piątek, 29 listopada, klasy 8b i 8c wraz opiekunami udały się na wycieczkę do stolicy kraju naszych zachodnich sąsiadów - Berlina. Naszym głównym celem nie było jednak samo miasto, ale znajdująca się kilkadziesiąt kilometrów dalej Tropical Islands.

Najpierw jednak wczesnym porankiem, w deszczu i przy towarzyszącym nam silnym wietrze, wyruszyliśmy do stolicy Niemiec. Tam zwiedzaliśmy Niemieckie Muzeum Techniki wraz z jego częścią doświadczalną SPECTRUM. W tym olbrzymim budynku uczniowie mogli sami przeprowadzać doświadczenia np. z optyki, muzyki, elektryki. Po ponad godzinie spędzonej na przeprowadzaniu naukowych doświadczeń udaliśmy się jeszcze na część wystawową, gdzie można było zobaczyć m.in. wystawę starych lokomotyw, rowerów i innych osiągnięć techniki.

Po tych wyzwaniach dla umysłu udaliśmy się tam, gdzie celem była fantastyczna zabawa, czyli na Tropical Islands. Atrakcji nie zabrakło. Na olbrzymich zjeżdżalniach, sztucznych plażach, basenach i innych niezliczonych atrakcjach można było odpoczywać, ale i szaleć do woli. Kilka godzin minęło raz dwa. Kiedy na zewnątrz hulał wiatr i temperatura nie przekraczała 5˚C my byliśmy w innym świecie. Panowały tam iście tropikalne warunki – temperatura około 30˚C, olbrzymia wilgotność, mnóstwo zieleni i niczym nie zmącona zabawa. Wrażenia niezapomniane i tylko jedna myśl – „szkoda, że już trzeba wracać”. Na pewno była to wyprawa, która pozostanie w pamięci na długo.

Do Nowego Tomyśla wróciliśmy późno wieczorem, pozytywnie zmęczeni, ale też z zapasem nowej energii, która powinna wystarczyć przynajmniej do zbliżających się Świąt.